Direktlänk till inlägg 30 juni 2015

Alla är vi olika..

Av Alea iacta est - 30 juni 2015 10:14

Alla är vi olika och har olika egenskaper. Under mina 7 år som dagmamma, så lärde sig barnen att även om vi är olika så är vi lika mycket värda. Jag och mina dagbarn arbetade med denna värdegrund genom bland annat genom ett tema-arbete med Snick och Snack, då vi lekte olika övningar, pratat, dansat, läst och mycket mer. Det fanns mycket glädje och skratt.. Vi hjälpte varandra, stöttade och peppade varandra. Att vi sa positiva saker till varandra och gör förlåt när det blev tokigt. Vi har också arbetat med Babblarna där den röda tråden var ordet TILLSAMMANS. Barnen fick möjligheten att lära sig stödtecken, för att få ytterligare en möjlighet att kunna uttrycka sig även om man inte visste ordet på känslan så kunde man visa det. Vi hade mycket roligt när vi testade att lära oss nya sånger med tecken, men vi lärde oss till slut.

Alla barnen har rätt att bli sedda och respekterade för den individ de är. 

Men inget av det är värt någonting..eller? Man undrar om det är egentligen någon vits att lära barnen detta, då så många vuxna bara tänker på sig själva.. Ska vi vuxna inte vara bra förebilder? Jag fattar inte hur det kunde bli så overkligt alltihop som hänt...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alea iacta est - 12 juli 2015 12:38

Riktigt härligt med semester på Gustavsviks camping med sol o bad?? Detta behövs för hela familjen? ...

Av Alea iacta est - 25 juni 2015 14:36

Att arbeta som dagmamma inom kommunen, är ni totalt utlämnade. Det räcker med att man får en familj som behöver ett stort behov att hjälp och stöd, som är oerhört labil. Det spelar ingen roll hur mycket man kämpar med att stötta, finnas där, uppmuntr...

Av Alea iacta est - 25 juni 2015 14:03

Några dagar efter avstägningen och fortfarande ingen information får jag ett antal sms på måndagskvällen när jag åker hem från min flickas gymnastik. Där det bland annat står " Håll ut X!, mina barn säger att du inte sagt något dumt eller slagit O. J...

Av Alea iacta est - 24 juni 2015 15:51

Hur kan man beskriva den känslan som kommer som en så stor chock att hela kroppen stängs av. Paniken som kommer så snabbt att jag inte kan andas, skakar i hela kroppen.. Denna dag kommer mina två chefer hem till mig, helt oanmälda och har en kall bli...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards